Infosenter

  1. Hvordan handle på snogg.no
  2. Betaling og finansiering
  3. Frakt og levering
  4. Support og retur
  5. Personvern og sikkerhet

1. Hvordan handle på snogg.no

  • Ny på snogg.no?

    Er du ny på snogg.no kan du velge mellom å handle med eller uten konto. Fordelene med å ha en konto er blant annet tilgang på sendingsinformasjon, oversikt over tidligere kjøp og for kundeoppfølging. 

  • Mer produktinformasjon?

    Dersom du trenger mer informasjon om våre produkter ta kontakt med vårt kundesenter på telefon: 38039060 eller mail: snogg@snogg.no.

  • Gjennomføre handel

    For å gjøre det så enkelt som mulig for deg som kunde og gjennomføre en handel hos oss, har vi lagt stor vekt på å gjøre handlevogn og kasse så lett forståelig som mulig. Etter hvert som du trykker kjøp på en vare blir varen lagt i handlevognen, og du vil få muligheten til å handle videre. Når du er ferdig med din handel trykker du på handlevognen for å gå til kassen. I kassen vil du enkelt kunne velge fraktmåte, betalingsform og leveringsadresse.

    Vi presiserer at vi kun leverer til adresser i fastlands-Norge.

    NB: Vi sender ikke varer til Svalbard eller Jan Mayen.

  • Lagerstatus


    Vi har de aller fleste av våre produkter på lager til enhver tid, og merker disse med

    Denne varen er på lager og kan sendes nå.

    Bestiller du produkter uten lagerstatus, vil du få en estimert leveringstid på disse når ordren er registrert. Ønsker du informasjon om leveringstid før du bestiller, ta kontakt med kundesenteret.

    Vi tar forbehold om utsolgte varer og forsinkede leveranser fra våre leverandører


     


  • Priser


    Alle våre priser er oppgitt i norske kroner, inklusiv merverdiavgift (MVA). Vi forbeholder oss retten til å endre prisene på produktene, og tar forbehold om teknisk feil.  Fraktkostnad kommer i tillegg.

  • Salgsbetingelser


    Våre salgsbetingelser finner du ved å klikke på denne linken: Salgsbetingelser

2. Betaling og finansiering

  • Betaling

    På snogg.no har du mulighet for følgende betalingsløsninger:

    • VISA
    • Mastercard
    • Faktura – gjelder kun bedriftskunder

    Det er trygt å handle på snogg.no. Vi bruker vel utprøvde og sikre betalingsløsninger som bygger på sikkerhetsstandarden 3D-Secure. Bak denne sikkerhetsstandarden står VISA og Mastercard. All informasjon krypteres med 128-bits SSL-kryptering som gjør det umulig for uvedkomne å se din kortinformasjon.

  • Faktura / Kreditt for bedriftskunder og offentlige institusjoner


    Firmaer og offentlige institusjoner kan søke om kreditt på snogg.no. For å kunne velge faktura/kreditt må man ha et organisasjonsnummer.
    Dette registreres ved utsjekk av handlevognen gjennom å velge faktura som betalingsløsning og oppgi ditt organisasjonsnummer.

    Vi gjør oppmerksom på at det gjøres en kredittsjekk av bedriften og Snøgg AS forbeholder seg retten til å sette kredittvilkår etter egen vurdering.
    Ingen varer blir sendt før kredittvurdering er gjennomført. 

    Våre standard betalingsbetingelser er 14 dager for bedriftskunder og 30 dager for offentlige kunder.

    Dersom du har spørsmål i forhold til faktura og kreditt ber vi deg ta kontakt med vårt kundesenter på 38039060 eller snogg@snogg.no

3. Frakt og levering

  • Ulike fraktmåter

    Varene sendes med PostNord og man kan velge mellom følgende leveringsalternativer:

    Levering med MyPack (Privatkunder) 
    Levering på jobb 


    MyPack (privat)
    Forventet levering med MyPack: 2-7 virkedager (avhengig av landsdel). 
    Du som kunde vil få beskjed via e-post eller sms når pakken er ankommet hentested og kan hentes. Det er derfor viktig at du oppgir mobiltelefonnummer og e-postadresse i utsjekksprosessen. 

    Max: 35kg og 1 kolli

    Rett på jobb – i tidsrommet 08.00-16.00

    Varene leveres på en valgt, bemannet bedriftsadresse, hvor det er tillatt å motta private forsendelser. Leveringsadressen må være merket med en c/o adresse.

    Eksempel:

    Ola Normann
    c/o SNØGG AS
    Normanns vei 2
    2626 OLSTAD

  • Pakkesporing

    Mail med sporingsinformasjon vil bli tilsendt.

  • Uavhentede varer

    Ved uavhentede varer, eller om mottaker ikke vil ta imot leveringen, debiteres samtlige fraktkostnader. Snøgg AS eier også rett til erstatning for de utlegg som oppstår i forbindelse med håndtering og oppbevaring. Eneste gangen du ikke behøver å ta imot en levering er hvis varen har en synlig transportskade

  • Fraktkostnader

    • Levering med MyPack (Privat) – kr. 129,-
    • Levering rett på Jobb – kr. 129,-

    Fraktfri grense er 4.000,- 
    Gjelder kun Snøgg nettbutikk og ikke Snøgg forhandlerweb eller bestillinger gjort pr mail eller telefon

  • Mangler eller feil på leveringen

    Mangler:
    Har du ikke fått alle varene du har bestilt ta kontakt med vårt kundesenter.

    Feil:
    Har du fått feil vare eller en vare som ikke fungerer, ta kontakt med vårt kundesenter.

    Forsvunnet under transport:
    Snøgg AS står ansvarlig for produktet helt til du har mottatt varen og signert for den. Du som kunde står ansvarlig ved retur av vare til oss.

    Transportskader:
    Hvis varen er transportskadet eller savnet skal du umiddelbart ta kontakt med vårt kundesenter. Er varen skadet eller savnet under transport vil du få en ny vare uten ekstra kostnad. Den nye varen blir sendt når den ødelagte varen har kommet til Snøgg AS. Oppdager du at emballasjen er skadet skal du gjøre sjåføren oppmerksom på dette når du mottar den. Oppdager du en betydelig skade på emballasjen/produktet ved levering skal du ikke ta imot leveransen, men be transportøren ta tilbake varen direkte.

4. Support og retur

  • Retur av produkt

    Ta kontakt med vårt kundesenter hvis du ønsker å returnere en vare. Du vil så motta et returskjema som må skrives ut og legges ved varen som returneres. Når Snøgg AS har mottatt varen og godkjent returen får du pengene tilbake. Tilbakebetalingen skjer normalt innen 10 arbeidsdager.

  • Angrefrist

    Angrerettloven gir deg 14 dagers angrefrist fra den dagen du har mottatt varen. Snøgg AS gir deg 30 dagers åpent kjøp fra du har mottatt varen. 
    Se mer informasjon under "Salgsbetingelser".

  • Support

    Vårt motto er "Vi gjør det enkelt å hjelpe" og skulle noe være uklart eller du har andre spørsmål vedrørende våre produkter eller tjenester står vårt kundesenter klar til å hjelpe. Ta kontakt med oss på følgene måter;

    Brev:
    Snøgg AS
    Postboks 5444 Strai
    4671 KRISTIANSAND

    Mail:
    snogg@snogg.no

    Telefon:
    38 03 90 60

5. Personvern og sikkerhet

  • Cookies

    En cookie er en liten kode som lagres som en tekstfil på din datamaskin når du laster en nettside. En cookie kan ta vare på informasjon du taster inn, og oppbevares til neste gang nettsiden besøkes av samme maskin. På den måten slipper du å registrere informasjon flere ganger, og cookies kan dermed være til stor hjelp for deg.

    Ingen av våre cookies gjør at vi kan knytte informasjon til deg som enkeltperson. Bruken er ren funksjonell og brukes for å skille mellom besøkende. Dersom du har satt nettleseren din til å avvise cookies fra vår nettside, vil du ikke være i stand til å fullføre et kjøp i nettbutikken. Vi anbefaler derfor at du godtar bruk av cookies når du besøker vår nettside.

  • Google Analytics

    For å analysere bruken av nettstedet bruker vi verktøyet Google Analytics. Dette verktøyet bruker cookies som registrerer brukernes IP-adresse, og som gir informasjon om bruken av nettstedet.